Internet se stal nejsilnějším komunikačním kanálem, podíl reklamy na internetu předčil dokonce i televizní reklamu a giganti Facebook a Google jsou na špičce mezi poskytovateli online reklamního prostoru. 

Eurodeník uvedl, že sedm internetových platforem - Facebook, Google, Baidu, Microsoft, Yahoo, Verizon a Twitter vydělalo za minulý rok z reklamy dohromady 132,8 miliardy dolarů (3,1 bilionu Kč), což bylo 73 % všech peněz vydělaných na internetu a 24 % globálního profitu z reklam napříč všemi médii. Konkrétně Facebooku za první čtvrtletí vzrostl čistý zisk v meziročním srovnání o 77 procent na 3,1 miliardy dolarů (zhruba 76 miliard korun). Tržby Facebooku z velké většiny tvoří právě reklama. Na konci čtvrtletí měl 1,94 miliardy aktivních měsíčních uživatelů, o 17 procent více než před rokem. Zhruba 90 procent uživatelů Facebooku se připojuje prostřednictvím mobilních přístrojů. (zdroj E15)

Z uvedených údajů vyplývá, že globální investice do online reklamy jsou astronomické. Rozhodně se však vyplatí. Internetová reklama má obrovskou výhodu v dokonale detailní měřitelnosti. Nikdo s vámi nemůže manipulovat a tvrdit vám, jak je vaše investice a reklama efektivní, aniž by měl v ruce jasná čísla. Vložíte-li peníze do onlinu, umíme naprosto přesně změřit, kolik lidí se prokliklo na váš web či e-shop a jaké následné chování a kroky zrealizovali. Kolik z nich udělalo konverzi nebo přímo nákup. 

Reklama na Facebooku navíc nabízí další skvělou výhodu, kterou je možnost elegantního a dokonalého cílení na přesně specifikované publikum, ať již mluvíme o cílení na základě jednoduchých  geografických, demografických znaků či specifikaci koníčků, sociální úrovně, majetku a mnoho dalšího. Facebook je obrovskou studnicí informací, se kterými je možné při cílení snadno pracovat. Podle posledních spekulací, které jsou poměrně pravděpodobné, nabízí Facebook, některým klientům také cílení dle nálady uživatelů, na základě chování jim pak naservíruje reklamu v nejvíce “zranitelný”  okamžik. 

Konkrétně jde o kauzu, kdy na veřejnost unikl dokument, podle kterého má Facebook nabízet, že dokáže rozpoznat náladu svých náctiletých uživatelů, především když jsou deprivovaní, smutní a nervózní, zkrátka zranitelní. A tedy "zranitelní" a bezbranní i vůči reklamě, kterou je možné na ně v daný okamžik zacílit.

Facebook a Google se v ZEBU staly oblíbenými reklamními kanály a rádi vás zasvětíme do práce s nimi. Nemáte-li čas a chuť se tvorbě kampaní věnovat, uděláme to za vás a ukážeme vám jasná čísla, jak se investice vyplatila. Zajímá vás více? Kontaktujte nás.